Semrush vs. Ahrefs: Dlaczego liczba indeksowanych stron różni się od Google?

Nie wiesz, które narzędzie SEO jest dokładniejsze w ocenie liczby zaindeksowanych stron w Google? Oto rady prosto od eksperta Tony’ego Wrighta. Dzisiejsze pytanie Ask An SEO pochodzi od Kayle z Kapsztadu, która pyta:

Google pokazuje, że 314 moich stron internetowych jest zaindeksowanych, ale Ahrefs pokazuje tylko 260 stron wewnętrznych, a Semrush tylko 220. Co to oznacza? Jak dokładnie sprawdzić, czy wszystkie moje strony są zindeksowane?”

 

Ktokolwiek powiedział, że „liczby nie kłamią”, nigdy nie pracował z nowoczesnym programem analitycznym – ani z żadnym programem, który próbuje naśladować to, co robi Google. Te programy cały czas kłamią. Ale kłamstwa nie są nikczemne.

 

Żadne z narzędzi, których używamy, nie próbuje nas oszukać, abyśmy myśleli, że mamy inne wyniki niż my. Zrozumienie, jak działa narzędzie, co mierzy i jak najlepiej odczytywać te pomiary, to podstawowa umiejętność każdego marketera cyfrowego. Jak więc rozumiesz różnice między odmiennymi wynikami w różnych narzędziach?

Dlaczego liczba indeksowanych stron różni się od Google

Spójrz na źródło narzędzia

Pierwszym krokiem do zrozumienia, jak rozumieć wyniki z wielu narzędzi, jest zrozumienie narzędzia, którego używasz. Skąd to narzędzie pobiera dane? Jak pobiera dane? Czy dane będą dokładne, czy raczej będą wskaźnikiem trendu? Na przykład nowi specjaliści od SEO są często zszokowani rozbieżnościami, gdy porównują szacunki ruchu Semrush z liczbami w Google Analytics .

 

Ale jeśli zrozumiesz, w jaki sposób każde narzędzie uzyskuje swoje dane, jego właściwe użycie stanie się oczywiste. Analiza ruchu firmy Semrush opiera się na liczbie słów kluczowych, dla których witryna zajmuje pozycję w rankingu, oraz na szacunkowym poziomie ruchu, jaki przyniesie każde słowo kluczowe. Jest to bardzo niedokładne, gdy porównuje się dane bezwzględne dla witryn internetowych.

Konsola wyszukiwania Google

Jeśli szukasz trendów ruchu w czasie, Semrush jest jednym z najlepszych narzędzi do analizy konkurencji. Ale nigdy nie użyłbym go do pomiaru ruchu w witrynie, w której mamy dostęp do Google Analytics, ponieważ Google Analytics mierzy rzeczywistą liczbę odwiedzających witrynę. Semrush szacuje ruch; Google Analytics mierzy ruch. Duża różnica.

 

Ahrefs vs. Semrush vs. Konsola wyszukiwania Google

Przejdźmy do właściwego pytania. Jeśli próbuję zrozumieć liczbę zaindeksowanych stron witryny, którą kontroluję, będę polegać tylko na danych z Google Search Console. Czemu? Google Search Console (GSC) to jedyne narzędzie z trzech omawianych narzędzi, które mierzy liczbę zaindeksowanych stron w porównaniu z szacunkową liczbą zaindeksowanych stron.

 

Czy Google Search Console zawsze jest całkowicie poprawny? Nie. Ale w prawie każdym przypadku GSC zapewni dokładniejsze przedstawienie liczby faktycznie zaindeksowanych stron. Zarówno Semrush, jak i Ahrefs oferują opcję połączenia danych GSC z kontem. Dzięki temu dane z tych narzędzi w Twojej witrynie będą dokładniejsze.

 

Nie oznacza to, że liczba stron konkurencji – lub stron, na których nie kontrolujesz Google Search Console – będzie miała dokładniejsze wyniki w Ahrefs lub Semrush. Ale jeśli potrzebujesz analizy konkurencji, Ahrefs i Semrush to najlepszy sposób na porównanie jabłek z jabłkami. Jeśli chodzi o „kontrolę krzyżową, czy wszystkie twoje strony są zindeksowane”, nie sądzę, aby było to konieczne.

Google to miejsce, w którym chcesz zaindeksować wszystkie swoje strony. W tym celu stworzono Google Search Console. To jedyne źródło oryginalnych danych, jakie masz, jeśli chodzi o indeks Google, ponieważ operatorzy wyszukiwania nie zwracają dokładnych wyników i od jakiegoś czasu tego nie robią.

 

Podsumowując

Dla sprzedawców cyfrowych ważne jest, aby zrozumieć, co robi narzędzie, skąd pochodzą jego dane i jak najlepiej z niego korzystać. Jak dotąd nie widziałem sztucznej inteligencji, która byłaby substytutem bystrego umysłu marketingowego uzbrojonego w wiedzę o tym, jak działa ekosystem.

 

Dlatego zanim przeprowadzisz analizę, zapoznaj się z narzędziem i dowiedz się, do czego najlepiej się nadaje. Będziesz lepszym sprzedawcą cyfrowym, jeśli zrozumiesz, co mierzysz, jak i dlaczego.