Marketing dla pokolenia Z: jak robić to we właściwy sposób
Chcesz dostarczać świetne strategie i taktyki marketingowe, które zaktywizują odbiorców z pokolenia Z? Oto dlaczego, co i jak kierować marketingiem do pokolenia Z. Przez długi czas najczęściej zadawanym mi pytaniem było: „Jak dotrzeć do millenialsów za pomocą marketingu?”
Teraz koła się toczą, a głównym celem wielu marketerów jest dotarcie do nowej, głodnej treści generacji konsumentów. A pytanie brzmi: jak kierować nasz marketing do pokolenia Z? Pokolenie Z lub „Zoomers” to dość wyjątkowa grupa młodych dorosłych i nastolatków. Po pierwsze, nigdy nie znali życia bez internetu. Po drugie, wnoszą do stołu ogromną siłę nabywczą.
Czy pokolenie Z jest trudne do wprowadzenia na rynek?
Zazwyczaj firmy chcą dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, aby uzyskać najlepszy zwrot, prawda? Cóż, milenialsi mogą być obecnie największą grupą konsumentów, a pokolenie wyżu demograficznego ma najwięcej pieniędzy do wydania, ale potęga pokolenia Z rośnie. Niedawny raport Bloomberga pokazuje, że ci młodzi studenci i pracujący profesjonaliści mają 360 miliardów dolarów dochodu do dyspozycji.
Ta liczba będzie tylko rosła. Marketerzy zmagają się z najlepszymi sposobami marketingu wśród pokolenia Z, aby skłonić ich do zakupu, ponieważ tradycyjne metody marketingowe nie działają. Jednak okazuje się to trudne, ponieważ pokolenie Z poświęca uwagę i wydaje pieniądze inaczej niż poprzednie pokolenia.
Czym jest pokolenie Z?
Pokolenie Z to kolektyw ludzi urodzonych w latach 1997-2012. Najstarszy przedstawiciel tego pokolenia ma około dwudziestki i najmłodszy, który w tym roku zostanie nastolatkiem. Następna generacja po pokoleniu Z nazywana jest generacją alfa .
Zoomery są prawdziwie cyfrowe . Są online od dzieciństwa, korzystają z Internetu, telefonów komórkowych, sieci społecznościowych, a nawet robią zakupy od najmłodszych lat. Bardzo dobrze czują się w badaniach i gromadzeniu danych, nie mają problemu z przełączaniem się z wszechświatów online do offline. Są też najbardziej wykształconym pokoleniem.
Czym marketing dla pokolenia Z różni się od innych pokoleń?
No faktycznie trochę się różnią. Po pierwsze, musimy zrozumieć, co jest najważniejsze dla każdego pokolenia. Jest to często tworzone przez wielkie wydarzenia, które miały miejsce w latach ich formacji. Na przykład, podczas gdy status jest najważniejszy dla pokolenia X (urodzonych w latach 1960–79), milenialsi (urodzeni w latach 1980–94) stawiają na autentyczne doświadczenia.
Co jest więc najważniejsze dla pokolenia Z? Według badań przeprowadzonych przez McKinsey , głównym motorem tego pokolenia jest poszukiwanie prawdy. Gdy marketerzy zrozumieją, że pokolenie Z bardzo dobrze czuje się w wyszukiwaniu informacji i porównywaniu źródeł danych w poszukiwaniu prawdy, zrozumieją, jakie treści tworzyć, aby do nich dotrzeć.
Kilka dodatkowych spostrzeżeń na temat pokolenia Z
Zoomers są lojalni
Zgadza się! Nie są tak kapryśni i łatwo się kołyszą, jak początkowo myśleliśmy.
W rzeczywistości raport IBM Institute for Business Value i National Retail Federation ujawnił kilka interesujących trendów związanych z pokoleniem Z i pokrewieństwem marki.
- 59% respondentów twierdzi, że ufa markom, na których się wychowali.
- 46% Zoomerów stwierdziło, że ma „silny związek lub lojalność” wobec marki.
- 66% kupuje od ulubionej marki przez długi czas.
To pokazuje, że chcą – i potrafią całkiem sprawnie – budować i utrzymywać relacje z markami, z którymi się łączą. Z tego powodu tak ważne jest, aby marki wspierały bazę klientów pokolenia Z.
Zoomers wpływają na całą rodzinę
Jest to prawdą po prostu dlatego, że większość przedstawicieli pokolenia Z nie jest jeszcze w pełni niezależnymi dorosłymi i nadal mieszka z rodzicami . Jednak generują dochód i wpływają na to, jak rodzina wydaje, zwłaszcza na żywność i napoje ( 77% ), meble (76%), artykuły gospodarstwa domowego (73%), podróże (66%) i jedzenie poza domem (63%).
11 strategii wprowadzania na rynek pokolenia Z
Bez względu na pokolenie, do którego kierujesz marketing, musisz zrozumieć, kto jest Twoim idealnym klientem. Nie można po prostu powiedzieć: „Sprzedajemy na pokolenie Z” i tyle. Musisz wykonać pracę, aby dogłębnie zrozumieć, kim są twoi odbiorcy docelowi: jakie są ich wyzwania, co lubią robić, co lubią, co ich odpycha i, co ważniejsze, czego od ciebie oczekują.
To pierwszy krok w marketingu skierowanym do pokolenia Z: poznaj swoich odbiorców. Dotyczy to jednak wszystkich pokoleń, a nie tylko strategii marketingowych pokolenia Z, o czym nie jest ten artykuł. Chcemy zbadać, w jaki sposób marki mogą dotrzeć w szczególności do pokolenia Z. Najlepszym sposobem na dotarcie do nich są media społecznościowe i dostosowanie się do ich progresywnego podejścia do życia. Oto jak.

1. Twórz treści specyficzne dla kanału
Rozumiem przez to, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, jeśli chodzi o marketing wielokanałowy. Marketerzy często powielają jedną kampanię i rozdzielają ją na wiele kanałów. Ale jest lepszy sposób.
Twórz treści, które udostępniasz na TikTok, z myślą o odbiorcach TikTok. To samo dotyczy LinkedIn , Snapchata, Instagrama, Facebooka, telewizji itp. Ci odbiorcy nie są nawet w przybliżeniu tacy sami. W rzeczywistości pokolenie Z preferuje marki, które wiedzą, jak korzystać z każdej platformy mediów społecznościowych w wyjątkowy sposób, tak jak oni.
Na przykład:
- Instagram dla aspirujących postów.
- Snapchat na codzienne chwile.
- TikTok dla zabawnych i popularnych wyzwań.
- Wiadomości na Twitterze.
- LinkedIn dla treści skoncentrowanych na karierze.
Musisz dopasować się do internetowej społeczności społecznościowej, w której publikujesz, jeśli chcesz, aby Twoje płatne lub organiczne treści odniosły sukces.
2. Mów krótko
Dostosuj treść, która zaspokoi krótki okres uwagi. Generacja Z korzysta z platform takich jak Snapchat, TikTok i Instagram , które preferują krótkie filmy. Pamiętaj też, aby tworzyć treści zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych .
3. Używaj wideo – dużo
Ten punkt wynika z poprzedniego. Ta pierwsza generacja urządzeń mobilnych pochłania wideo na swoich smartfonach. Chociaż nie jest to tajemnicą, jest niezwykle skuteczny w dotarciu do pokolenia, które dorastało na YouTube, a teraz na TikToku .
4. Autentyczność mistrza
Niezwykle ważne jest, aby ton, głos i osobowość Twojej marki emanowały autentycznością i wiarygodnością. Pokaż ludzi i wartości stojące za marką. Inwestuj w budowanie długotrwałych relacji. Czemu? Pokolenie Z preferuje marki, które są autentyczne . Również zabawa. Używaj wpadek, filmów zza kulis, wywiadów z pracownikami i wszystkiego, co może pomóc w budowaniu więzi międzyludzkich. Zastanów się, w jaki sposób większość filmów TikTok jest kręcona na urządzeniach osobistych, a nie na drogim sprzęcie lub starannie wyprodukowanych filmach. Nawet jeśli Twój budżet jest ogromny, nadal musisz go realizować.
5. Bądź przejrzysty i odpowiedzialny
To dlatego, że Zoomers chcą prawdy, pamiętasz? Wiarygodność Twojej marki jest więc bardzo ważna dla tego pokolenia konsumentów. Wspaniałą wiadomością jest to, że jeśli popełnisz błąd, mają dla ciebie otwarte ramiona, gdy bierzesz odpowiedzialność, są przejrzyści i są odpowiedzialni za zmiany.
6. Przejdź do Influencera
Wiem, że to wiesz. Ale chcę zasugerować nieco inne podejście. Zamiast po prostu płacić influencerowi jako dystrybutorowi twoich towarów, umieść influencera jako samo centrum strategii. Influencer nadal panuje w tym pokoleniu. Niedawny raport pokazuje, że 24% kobiet z pokolenia Z i 16% mężczyzn kieruje się wpływowymi osobami przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Odbywa się to komercyjnie z wielkim sukcesem dzięki zakupom na żywo , szczególnie w Chinach. Influencerzy to pozycja obowiązkowa w Twoim budżecie marketingowym. Przynoszą społeczność, do której chcesz dotrzeć. Bez scenariuszy, po prostu autentyczny, przejrzysty i zabawny.
7. Zaproś pokolenie Z do udziału w Twoim marketingu
Powieść, prawda? Po prostu nie wysyłaj swojego zespołu PR z prośbą. Tak długo, jak jest autentyczny, prawdziwy i zabawny, możesz zapytać, czy będą udzielać wywiadu przed kamerą. Możesz zapytać, czy możesz udostępnić ich tweety lub komentarze na temat Twojego produktu. Poproś swoich najlepszych klientów lub pracowników pokolenia Z, aby skontaktowali się z nimi w tej sprawie. Niezależnie od tego, czy jest to dobre, czy złe, tego rodzaju przejrzystość tworzy prawdziwe i trwałe więzi.
8. Zachęć wszystkich do tworzenia
Skorzystaj z platform takich jak TikTok, które zachęcają do tworzenia treści , zaangażowania i interakcji. Jeśli możesz rozpocząć hashtag, trend lub wyzwanie, takie jak wyzwanie Coca-Coli , zyskujesz niesamowitą widoczność. Lub dołącz do istniejącego hashtagu i daj się ponieść fali.

9. Bądź zabawny i żądny przygód
Baw się dobrze. Wiem, że Zoomers są bardzo zaznajomieni z wyzwaniami społeczno-ekonomicznymi i środowiskowymi, ale ucieczka, jaką dają platformy społecznościowe, oznacza, że przyciągają ich zabawne treści. Nie unikaj tworzenia treści pełnych przygód i zabawy.
10. Wykorzystaj treści generowane przez użytkowników
Biorąc pod uwagę ich poszukiwanie prawdy, stwierdzam, że treści generowane przez użytkowników (UGC) często osiągają najlepsze wyniki w grupie docelowej pokolenia Z. Jak to wygląda w Twojej kampanii? Używaj zdjęć prawdziwych ludzi i prawdziwych klientów zamiast przerobionych zdjęć. Dlaczego jest to dobre dla biznesu? Cóż, niedawna ankieta pokazuje, że blisko 80% ludzi podaje UGC jako powód do zakupu. Kiedy 70% przedstawicieli pokolenia Z zostaje poproszonych o wybranie między zdjęciem z podróży stworzonym przez użytkowników a zdjęciem z podróży stockowej, twierdzi, że najbardziej ufa firmie, która wykorzystuje w swoich reklamach zdjęcia prawdziwych klientów.
11. Nie rezygnuj z marketingu wielokanałowego
Tak, wiemy, że pokolenie Z kocha swoje telefony. Jednak kochają też sklepy stacjonarne. W rzeczywistości trzy razy więcej osób z pokolenia Z twierdzi, że robi zakupy w prawdziwym sklepie detalicznym w porównaniu z Internetem. Musisz więc dotrzeć do Zoomerów we wszystkich ich wodopojach: mediach społecznościowych, YouTube, e-mailu, streamingu itp. Potrzebujesz więcej dowodów? Według raportu Pitney Bowes i CMO Council, 88% Zoomerów faktycznie preferuje połączenie marketingu cyfrowego i fizycznego.
Końcowe przemyślenia
Najważniejszym wnioskiem płynącym z tych wszystkich danych jest to, że pokolenie Z nie jest jakąś tajemniczą istotą. Istnieje ogromna ilość danych, które ujawniają, co preferują, jeśli chodzi o marketing i wydatki. Najlepszym sposobem na dotarcie do nich jest mądre, przemyślane i jasne korzystanie z platform i narzędzi. Niezależnie od tego, jak to robisz, musisz rozważyć strategię marketingu skierowanego do konsumentów pokolenia Z.
Ich liczba, wpływy i siła nabywcza rosną z dnia na dzień. Członkowie pokolenia Z są lojalni i chcą budować relacje z autentycznymi markami, które coś reprezentują. Oto skuteczne działania marketingowe skierowane do pokolenia Z, gdy korzystasz z łatwo dostępnych spostrzeżeń, aby pokierować swoimi strategiami.